تعداد کاربران فعال ایرانی در اینستاگرام به ۳۳ میلیون نفر رسید
🟨بر اساس گزارش سالانه دیتاک درسال ۱۴۰۳ که به تحلیل رفتار کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی اختصاص داره اینستاگرام با ۳۳ میلیون کاربر فعال ایرانی صدرنشین پلتفرم های اجتماعی کشور است.
🟨پس از آن تلگرام با ۲۶ میلیون،واتساپ با ۲۲ میلیون و ایتا با ۱۹ میلیون کاربر فعال در رتبه های بعدی قرار دارند منظور از کاربر فعال فردی است که با محتوای برند ها یا رسانه ها تعامل دارد.
نظیر لایک،کامنت،اشتراک گذاری یا مشارکت در نظرسنجی ها
🟨مطابق یافته های این گزارش اینستاگرام به پلتفرمی برای فروش آنلاین آموزش و تبلیغ خدمات و سبک زندگی تبدیل شده است.
🟨همچنین از هر ۱۰ ایرانی ۱ نفر کابر فعال یوتیوب به شمار میرود که نشان میدهد تولید محتوا یا اسپانسرینگ در یوتیوب میتواند برای برندها تمایزآفرین باشد.
🟨بررسی روند انتشار محتوا نیز بیانگر آن است که اوج فعالیت کاربران در لینکدین ساعت ۱۱ صبح، اینستاگرام ساعت ۲۰ و توییتر ساعت ۲۳ است الگویی که به طور معمول از شروع روز کاری در لینکدین آغاز شده است با فعالیت عصرگاهی در اینستاگرام ادامه یافته و با انتشار توییت در پایان شب به پایان میرسد.